LOGOPEDIA
Zajęcia kierowane są do dzieci, młodzieży i dorosłych m.in. z wadami wymowy, zaburzeniami mowy, opóźnionym rozwojem mowy, nieprawidłowym tempem mowy. Terapia logopedyczna obejmuje dostosowane do indywidualnych potrzeb pacjenta ćwiczenia. Terapia dzieci prowadzona jest poprzez zabawę. W trakcie zajęć wykorzystywane są elementy integracji sensorycznej, terapii ręki, gry edukacyjne, pomoce logopedyczne uwzględniające zainteresowania pacjenta...
INTEGRACJA SENSORYCZNA
Integracja sensoryczna jest to proces, dzięki któremu mózg prawidłowo rozpoznaje, przekształca i integruje informacje ze wszystkich systemów zmysłowych łącząc je z wcześniejszymi doświadczeniami. Jest to proces niezbędny do prawidłowego przetwarzania tych informacji oraz kolejno do celowego działania. W trakcie procesu integracji sensorycznej powstają reakcje adaptacyjne, które są podstawą dla prawidłowego rozwoju...
NEUROLOGOPEDIA
Zajęcia dedykowane są dla dzieci i osób dorosłych z uszkodzeniami ośrodkowego lub/i obwodowego układu nerwowego. Przed rozpoczęciem terapii neurologopedycznej, przeprowadzana jest diagnoza obejmująca szczegółowy wywiad, analizę dokumentacji medycznej oraz badanie neurologopedyczne pacjenta ukierunkowane na identyfikację zaburzeń oraz ustalenie patomechanizmów ich wystąpienia, tak aby efektywnie zaplanować proces terapeutyczny...
DYKCJA I EMISJA GŁOSU
Zajęcia kierowane są do osób chcących świadomie używać głosu (np podczas wystąpień publicznych, w pracy, w życiu codziennym), wykorzystując jego wszelkie walory poprzez prawidłowy tor oddechowy, odpowiednią jakość fonacji, poprawną wymowę, dostosowaną do różnych sytuacji rozbudowaną modulację głosu. Zajęcia z higieny głosu obejmują także profilaktykę głosu, która pomoże zachować czysty i pięknie brzmiący głos na długie lata...
NAUKA CZYTANIA METODĄ SYLABOWĄ
Metoda stosowana w terapii dzieci z trudnościami w czytaniu i pisaniu, a także w celu kształtowania pisania i czytania u dzieci, które nie przyswoiły jeszcze tych umiejętności. Metoda ta rozwija wszystkie funkcje poznawcze u dziecka. Podstawowym założeniem metodologicznym jest nauka czytania sylabami. Dzieci uczą się odczytywać sylaby, a nie pojedyncze spółgłoski. Uświadomienie sobie, że wyrazy zbudowane są z sylab, jest dla dzieci w wieku przedszkolnym zadaniem łatwym. Umożliwia to szybkie i sprawne przyswojenie umiejętności płynnego czytania ze zrozumieniem...
DYSLEKSJA
Zajęcia kierowane są do dzieci i młodzieży z trudnościami w czytaniu i pisaniu, oraz do dzieci z grupy ryzyka dysleksji. Zajęcia obejmują ćwiczenia percepcji wzrokowej, percepcji słuchowej, grafomotoryki, ćwiczenia uwagi, ćwiczenia językowe, usprawnianie funkcji pamięci, które odpowiedzialne są za opanowanie umiejętności czytania, pisania i liczenia. O dysleksji wiemy coraz więcej, a mimo to wielu rodziców nie zdaje sobie w pełni sprawy z tego, że nierozpoznanie ryzyka dysleksji, i to już w okresie przedszkolnym, może mieć w przyszłości poważne konsekwencje. Wiadomo, że im wcześniej będzie podjęta z dzieckiem praca, tym lepsze będą jej wyniki...
TERAPIA RĘKI
Zajęcia mają na celu usprawnianie funkcji kończyny górnej m.in. poprzez dostarczanie dziecku wrażeń dotykowych przez poznawanie różnych kształtów, struktur, faktur materiałów oraz ich rozróżniania, usprawnianie tzw. małej motoryki, czyli precyzyjnych ruchów dłoni i palców, ćwiczenia prawidłowego chwytu narzędzi pisarskich, uczenie zdolności skupienia uwagi, patrzenia, wzmacnianie koncentracji, poprawę koordynacji wzrokowo-ruchowej. Zajęcia przeznaczone są dla dzieci od 3 roku życia, u których występują nieprawidłowości w zakresie napięcia mięśniowego, koordynacji ruchowej, postawy ciała, integracji sensorycznej, grafomotoryki.
WSPÓŁPRACA Z PLACÓWKAMI EDUKACYJNYMI
Oferta dla szkół, żłobków i przedszkoli obejmuje przesiewowe badania logopedyczne, grupowe zajęcia logorytmiczne, grupowe zajęcia z dykcji i emisji głosu, zajęcia profilaktyki logopedycznej, konsultacje/spotkania informacyjne dla rodziców/nauczycieli. Szczegóły oferty ustalane są indywidualnie z placówką.