Terapia ręki

„Nie podobne oddzielić dwóch rzeczy: głowy i ręki. Ręka zręczna bez głowy, która nią kieruje, jest narzędziem ślepym. Głowa bez ręki, która realizuje jej poczynania intelektualne, jest bezsilna”
C. Bernard, 1865

Niektórzy twierdzą, że to właśnie dotyk jest najważniejszym ze zmysłów. Dłoń jest jedną z najwrażliwszych części ciała. Każdy koniuszek palca kończy się milionami bardzo czułych komórek.
Terapia ręki ma na celu:
– dostarczanie wrażeń dotykowych i poznawanie przez dziecko różnych kształtów i struktur materiałów oraz ich rozróżniania,
– usprawnianie tzw. małej motoryki, czyli precyzyjnych ruchów dłoni i palców,
– wyuczenie zdolności skupienia uwagi, patrzenia,
– wzmacnianie koncentracji,
– poprawę koordynacji wzrokowo-ruchowej,
– ukształtowanie umiejętności przekraczania linii środkowej ciała.
Terapia ręki obejmuje:
  • całą kończynę górną
    -obojczyk, łopatkę, kość ramienną (ćwiczenia rozmachowej),
    -kość łokciową, kość promieniową (ćwiczenia manualne),
    -kości ręki (ćwiczenia manipulacyjne)),
  • korekcję postawy dziecka,
  • korekcję łopatek,
  • korekcję ułożenia miednicy.