Terapia dysleksji – zajęcia kierowane są do dzieci i młodzieży z trudnościami w czytaniu i pisaniu, oraz do dzieci z grupy ryzyka dysleksji. Zajęcia obejmują ćwiczenia percepcji wzrokowej, percepcji słuchowej, grafomotoryki, ćwiczenia uwagi, ćwiczenia językowe, usprawnianie funkcji pamięci, które to odpowiedzialne są za opanowanie umiejętności czytania, pisania i liczenia.
O dysleksji wiemy coraz więcej, a mimo to wielu rodziców nie zdaje sobie w pełni sprawy z tego, że nierozpoznanie ryzyka dysleksji, i to już w okresie przedszkolnym, może mieć w przyszłości poważne konsekwencje.
Do określenia trudności w uczeniu się, odnoszą się także poniższe terminy:
Czytanie, pisanie, arytmetyka – to podstawowe umiejętności, jakie dziecko powinno opanować do końca I etapu edukacji ( klasy I- III szkoły podstawowej). Nie każde dziecko, które nie opanowało tych umiejętności, ma specyficzne trudności w uczeniu się.
Dysleksję można diagnozować, gdy spełnione są określone kryteria:
Na korygowanie deficytów w zakresie percepcji wzrokowej, percepcji słuchowej, motoryki, uwagi, mowy, pamięci – czyli procesów „odpowiedzialnych’’ za opanowanie czytania, pisania i liczenia – nigdy nie jest za późno. Wiadomo jednak, że im wcześniej będzie podjęta z dzieckiem praca, tym lepsze będą jej wyniki.