Terapeutka Integracji Sensorycznej i pedagożka specjalna.
Ukończyła dzienne, 3-letnie studia licencjackie w Akademii Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie, na kierunku pedagogika specjalna, wczesne wspomaganie rozwoju dziecka, pedagogika przedszkolna (studia licencjackie) oraz 2-letnie studia magisterskie na kierunku pedagogika specjalna, edukacja i rehabilitacja osób z niepełnosprawnością intelektualną, studia podyplomowe na Uniwersytecie Warszawskim na kierunku edukacja początkowa i terapia pedagogiczna dzieci ze specjalnymi trudnościami w uczeniu się oraz studia podyplomowe na kierunku integracja sensoryczna w Wyższej Szkoła Edukacji i Sportu, Centrum Integracji Sensorycznej.
Od 7 lat pracuje jako nauczycielka i pedagożka specjalna w placówkach państwowych, a od 4 lat jako terapeutka Integracji Sensorycznej. W pracy z dziećmi stawia przede wszystkim na ich samodzielność i rozwijanie mocnych stron. Systematycznie podnosi kwalifikacje zawodowe poprzez udział w różnych szkoleniach, kursach i konferencjach. Zdobytą wiedzę i umiejętności wykorzystuje w pracy z dziećmi, która daje jej ogromną satysfakcję. Prywatnie pasjonatka jazdy na rowerze i miłośniczka kryminałów.
• • •
„W pracy stosuję elementy różnych metod oraz wiedzę zdobytą podczas studiów, dodatkowych szkoleń, kursów i na konferencjach naukowych, aby holistycznie wspierać rozwój dziecka. Staram się ciągle rozwijać, by dobierać skuteczne metody postępowania w różnych zaburzeniach. W terapii koncentruję się na pomocy pacjentowi, łącząc wiedzę pedagogiczną z integracją sensoryczną.”
– Aneta Dorocka, LOGOSPEC
Kursy i szkolenia
„Edukacja matematyczna na wesoło”;
„Przedszkolne ABC programowania – całościowy rozwój dziecka w oparciu o nowoczesne rozwiązania”;
„Sprytne zabawy wychowujące”;
„Profil Psychoedukacyjny PEPR – R. Diagnoza funkcjonalna dziecka z zaburzeniami rozwoju”;
„Praktyczne wykorzystywanie pedagogiki freblowska w edukacji przedszkolnej”;
„Sensoryka w rozwoju dziecka. Zmysły i ich integracja” – „Fabryka muzyki – elementy metody wychowania muzycznego Carla Orffa i metody aktywnego słuchania muzyki Batii Strauss”;
„Wiatrak matematyczny – narzędzie i metoda nauczania”;
„Ruch Rozwijający bazujący na metodzie Weroniki Sherborne” ;
„Show Pedagogika Uczy dziecko słyszeć, słuchać i działać z ochotą”;
„Arterapia w twórczym działaniu – wykorzystanie innowacyjnych technik artystycznych do kreatywnej pracy z dziećmi”;
„Rozwijanie kompetencji kluczowych dzieci w wieku przedszkolnym”;
„Przyjaciele Zippiego”;
„Integracja Bilateralna – program szkolny”.