Właścicielka Centrum Terapii Mowy i Ruchu LOGOSPEC. Neurologopedka, terapeutka wczesnej interwencji logopedycznej, pedagożka specjalna, terapeutka ręki, terapeutka miofunkcjonalna, terapeutka logopedycznego K-Taping’u, providerka metody Indywidualnej Stymulacji Słuchowej Johansena JIAS, terapeutka ortodoncji funkcjonalnej (system MFS).
Ukończyła dzienne, 5-letnie studia magisterskie na kierunku pedagogika specjalna, specjalność logopedia na Akademii Pedagogiki Specjalnej w Warszawie oraz 2-letnie studia podyplomowe z neurologopedii klinicznej z wczesną interwencją logopedyczną na Uniwersytecie Medycznym we Wrocławiu. Jest także absolwentką Warszawskiego Uniwersytetu Medycznego (studia I-go stopnia na kierunku zdrowie publiczne).
Od wielu lat pracuje jako neurologopedka. Doświadczenie zawodowe zdobywała prowadząc diagnostykę i terapię zaburzeń mowy u dzieci w wielu warszawskich poradniach, szkołach masowych, specjalnych i integracyjnych, przedszkolach, żłobkach i centrach terapeutycznych. Przez ponad trzy lata pracowała w Klinice Neurologii (Oddział Neurologii, Oddział Udarowy, Oddział Rehabilitacji Neurologicznej) Mazowieckiego Szpitala Bródnowskiego, gdzie zajmowała się diagnostyką i terapią zaburzeń mowy u osób z uszkodzeniami ośrodkowego i obwodowego układu nerwowego. Pracowała z pacjentami po udarach, urazach czaszkowo-mózgowych oraz z pacjentami z chorobami neurodegeneracyjnymi (choroba Parkinsona, choroba Alzheimera, Stwardnienie Rozsiane, Stwardnienie Zanikowe Boczne, Miastenia i wiele innych).
Z pasji do wykonywanego zawodu oraz potrzeby kompleksowej opieki nad pacjentem stworzyła Centrum Terapii Mowy i Ruchu LOGOSPEC – miejsce, w którym specjalistyczna kadra świadczy usługi z zakresu szeroko pojętej logopedii, pedagogiki, integracji sensorycznej, psychologii i wielu innych zakresów, uwzględniając potrzeby zarówno małych pacjentów, jak i osób dorosłych.
• • •
„W swojej pracy wykorzystuję interdyscyplinarną wiedzę oraz holistyczne i indywidualne podejście do pacjenta. Specjalizuję się w diagnostyce i terapii zaburzeń mowy takich jak afazja, dyzartria, dyslalia, opóźniony rozwój mowy. W procesie diagnostyczno-terapeutycznym najważniejszy jest dla mnie człowiek i do jego indywidualnych potrzeb dostosowuję wszelkie oddziaływania usprawniające funkcjonowanie”
– Anna Derlatka, LOGOSPEC
Kursy i szkolenia
… i wiele innych.
Prowadzone wykłady i zajęcia dla studentów